alweer een verhaaltje uit Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu alweer een verhaaltje uit Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu

alweer een verhaaltje uit Canada

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Augustus 2010 | Canada, Toronto

Hey hey beste lezers

Hier ben ik alweer met een berichtje. Dat is inderdaad erg snel, maar heb er nu ff de tijd voor en heb goed internet hier. Dus dacht, zet ik er gewoon weer een verhaaltje op. Heb ondertussen ook alweer leuke dingen gedaan. Woon nu ondertussen bij mijn andere familie ome Piet en tante Mieke. Ze hebben 6 kinderen; Jolanda, Yvonne, Peter, Jessica, Bianca en Stephanie. Alleen de laatste woont nog thuis, de rest woont samen of bij hun universiteit. Zij wonen in de buurt van die andere familie, ongeveer 2 uurtjes rijden van Toronto. Ook zij zijn boeren; ze hebben nertsen. Niet zo veel (ongeveer 7500), ze willen het gewoon zelf kunnen doen, zonder hulp.. Ze hebben het op het moment lekker rustig, alleen voeren en water geven. Dus tante Mieke heeft tijd om gezellig dingen met mij te doen..

Zo zijn we al naar een vliegtuigmuseum geweest van de luchtmacht van Canada. Best leuk om zien, veel oud spul en verhalen van veteranen. Ook zijn we die dag naar een supermarkt geweest en natuurlijk is alles groot en veel hier.. ongelofelijk wat je daar allemaal ziet.Hier in Canada heb je veel wijngaarden. En als redelijk goede wijn drinker, wilde ik wel gaan kijken hoe ze nou wijn maken. Ik hoopte natuurlijk om met blote voeten in een bak met druiven te gaan staan, maar zo doen ze dat helaas niet meer. Was geloof ik niet zo effectief en de schimmelkaas was ook niet zo’n succes. We mochten wel alles bekijken en ze vertelde precies hoe de verschillende wijnen worden gemaakt. En natuurlijk moest er geproeft worden! Dus om half 12 s’ochtends stond ik 8 verschillende wijnen te proeven. Smaakte prima al zeg ik het zelf! Daarna zijn we naar Lake On The Mountain gereden (heb zelf maar ff niet gereden). Er is niet veel te zien, maar wel een leuk weetje. Ze hebben er dus een meer op een berg en al eeuwen snappen ze niet waarom het water niet naar een meer 30 meter beneden loopt..

Zaterdag hebben we een lange dag in de auto gehad. Het regende die dag, dus dat was niet zo erg. Heb wel lekker zelf mogen rijden die dag!! Zo kom ik toch nog een beetje aan mijn kilometers.. Heb natuurlijk wel een beetje moeten wennen aan de regels hier, maar ging al vlug heel relaxed door het verkeer. We zijn die dag naar een nichtje van me gereden. Karen en Eric (haar man) wonen in Sudbury, dat is bijna 600 km naar het noorden. Maar we hebben lekker de lange route genomen en dat was ook meteen de mooiste route. Je hebt hier in Canada heeeel veel meren en nationale parken en wij zijn door zo’n nationaal park gereden. Jaja, we hebben een MOOSE gezien! Dat is dus een eland en dat is zo’n beetje het nationale symbool van Canada. Mensen stonden echt midden op de weg geparkeerd om dat beest te zien. Het was er zo druk dat we alleen ff vlug gekeken hebben. Heb helaas geen foto (dus geen bewijs). Na 8 uurtjes rijden kwamen we bij Karen.
Maandag zijn we samen met haar naar een museum over mijnen geweest. Geen mijnen die exploderen, maar ondergrondse mijnen. Klinkt saai, maar was best interessant. Van de mensen van Sudbury werkt echt 75 procent in of om die mijnen. Deze mijnen halen de meeste nikkel en koper van de wereld uit de grond hier, maar ook goud en zilver. Het is dus echt heel belangrijk hier. In dit museum ga je dus 20 meter diep een mijn in (een normale mijn is tussen 1000 en 2500 meter diep) en ze vertellen precies hoe een mijn werkt en hoe ze al die metalen uit de grote hoop stenen halen. Ben dus heel educatief bezig geweest. Moet oppassen dat ik niet te slim word…… We zijn daarna naar de ouders van Eric gegaan, die hebben een heel mooie plek aan een meer. Ze wonen er alleen in de zomer, want het is een grote camper die ze wat verbouwt hebben. De winters in Canada zijn echt heel koud (gemiddeld -20) en heel veel sneeuw. We hebben er lekker hamburgers van de bbq gehad. Iedereen hier in Canada heeft zo’n grote bbq hier en daar bakken ze vaak hun vlees op. Dus lekker veel bbqen (goed voor de vetjes)!! Daarna zijn we gaan vissen in het bootje van Eric, dat was zo’n beetje de eerste keer dat ik heb gevist. We zijn maar 2 uurtjes op het water geweest maar we hadden de jackpot. Echt elke keer als we de hengel in het water gooide hadden we raak. Dus dan is vissen natuurlijk heel erg leuk! Ja en als je dan terug komt moet je de vis fileren. Heb dat ook maar meteen geleerd.. Het kampvuur was al lekker aan, dus we konden meteen de worstjes en marsmellows warm maken..
De dag erna (dat was dinsdag) hebben we de snelle route terug genomen naar Toronto, want we zouden de 3 nichtjes van me ophalen van het vliegveld. Die zijn dus 3 weken in Nederland geweest. Maar wat denk je; komen we daar aan, hebben ze 5 en een half uur vertraging. Ja dan moet je maar wachten en hangen en slapen en sudoko maken en wat eten en nog meer wachten.. Maar we zijn weer thuis..

Zo dat was het weer zo’n beetje. Heb niet zo’n spectaculaire dingen gedaan, maar ik vermaak me prima! Heb nog veel leuks in het vooruitzicht en dat lees je de volgende keer wel weer.

Tot schrijfs, dikke knuffel Sandra


  • 25 Augustus 2010 - 14:31

    Mark:

    Lekker druk bezig dus schatje, weer wat leuke foto's erbij. Geniet er van.
    X

  • 25 Augustus 2010 - 14:39

    Yvon:

    zo te zien heb je het erg naar je zin!!leuke foto's!
    geniet ervan!
    liefs yvon

  • 26 Augustus 2010 - 10:17

    Michel:

    hey San
    leuk om te zien dat je het na je zin hebt, en de reis is nog lange niet ten einde!!!
    geniet ervan!!!
    see u in Oz

  • 26 Augustus 2010 - 12:17

    Maarten:

    Super, geef je ogen de kost. gr

  • 26 Augustus 2010 - 12:57

    Ruud :

    Heey Sandra,

    Goed om te horen dat je je prima vermaakt. We zullen je blijven volgen. Veel plezier!

    Groeten, Ruud en Marleen

  • 26 Augustus 2010 - 18:25

    Sanne:

    Hey Sandra!

    Super leuk om je verhalen te lezen! Leuke foto's ook! Ben wel een beetje jaloers ;)! Meid geniet er van!

    X

  • 26 Augustus 2010 - 21:40

    Imke:

    Gaaf hoor allemaal, wat leuk om het zo na te lezen en wat een leuke foto's.
    Geniet ervan!!

    Ik geloof je wel hoor met je Moose, hoewel ik er nog nooit van heb gehoord :(

  • 27 Augustus 2010 - 09:24

    Anke Stip:

    Ha San,

    Leuk om te lezen dat je je vermaakt...
    Erg leuke fotos ook...:)
    Je hebt genoeg te doen daar in ieder geval...

    Geniet er nog van...

    Liefs xx Anke...

  • 27 Augustus 2010 - 17:17

    Dianne:

    Hey Sandra,
    Ziet er goed uit allemaal, iig meer kleur als in afghanistan :).
    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet ervan!
    Liefs Dianne

  • 29 Augustus 2010 - 13:15

    Ons Mam:

    hoi meissie
    ik zie wel dat je al veel gezien hebt.
    ik hoop dat je eigen ook goed vermaakt.
    heb jij ook al de verschillen gevonden van nederland en canada zoals de girls van der laak hier zo mee bezig waren.have a nice time

  • 29 Augustus 2010 - 20:22

    Leon:

    Ha meid ziet er goed uit mooie fotos geniet ervan groetjes leon en lieke we blijven je volgen

  • 01 September 2010 - 20:12

    Wij:

    Hey, we saampies je verhaaltje gelezen, eerder kon niet...

    Je schrijft over wijnproeven? Een echte alcoholiste vind zoiets wel lekker voor 12 uur ja... :-)

    Nee, je bent heel goed bezig, educatief verantwoord ja! Komt helemaal goed denken we.

    Veel genieten en slim worden...

    Groeten van ons!

    (Roel en Lizzy)

  • 02 September 2010 - 20:19

    Imke:

    Het wordt tijd voor een nieuw verhaaltje of nieuwe foto's ben benieuwd.

  • 04 September 2010 - 23:52

    Irma:

    Hee Sandra,

    Zo te lezen en zien heb jij t ook goed naar je zin aan deze kant van de oceaan :P. Hier is t ook nog altijd heerlijk! Als je nog tijd over hebt, zeker een stop maken in centraal amerika :P haha..

    Geniet er nog van!

    Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 01 Januari 2015

mijn reis op zoek naar...

14 Augustus 2010 - 23 December 2010

Mijn wereldreis

Landen bezocht: