het laatste verhaal vanuit Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu het laatste verhaal vanuit Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu

het laatste verhaal vanuit Australie

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 December 2010 | Australië, Cairns

Hey hey hey hey hey

Daar ben ik weer met mijn laatste verhaal alweer vanuit het ongelofelijk prachtige en fantastische Australie!! Heb dit keer niet zo lang gewacht met het volgende verhaal. Wilde jullie zo snel mogelijk laten weten hoe mijn laatste weken waren in Australie. Nog voordat ik naar Thailand zou vertrekken en dat is over een uurtje of 15. Het word weer een verhaal met vaak de woorden prachtig, geweldig, fantastisch enz enz.. Want het was echt onwijs gaaf wat ik allemaal heb gedaan en gezien!!

Na Byron Bay (dat was zondag 28 november) ben ik naar Hervey Bay gereden en heb daar op zondag zoals ik al zei ff een rustdag gehad.. De dag erna ben ik voor 2 dagen naar Fraser Island vertrokken. Dit is het grootste eiland in de wereld dat alleen maar bestaat uit zand. Ook groeit als enigste in de wereld hier een regenwoud op zand, dus best bijzonder!! Ben met s’ochtends in een soort vrachtwagen/bus gestapt. Na 3 uur rondrijden en 13 mensen later stonden we met zijn alle op de ferry naar Fraser Island. Je kunt er dus alleen maar met een jeep komen en het is echt fantastisch om er op de brede stranden te rijden of op de smalle uitdagende weggetjes ertussen. We hebben die dag een prachtige wandeling gemaakt door het regenwoud en zijn daarna lekker gaan afkoelen in een van de mooiste meren die ik gezien heb (het was ook 30 graden en erg benauwd, dus wat afkoeling was gewenst). Dit meer heeft z’n beetje het fijnste zand dat er is, wat dus goed is om je huid mee te scrubben. Dat heb ik samen met de dames uitgebreid gedaan. Wat voelde ons huidje heerlijk daarna! Je kunt er ook mooi je zilver of goudwerk mooi mee polijsten zonder het te beschadigen. Heb er meteen ff wat mooie kerstfoto’s gemaakt.. Wat heb je gedaan?? Ja kijk maar eens naar de foto’s, best lache! Daarna zijn we naar de plek gegaan waar we zouden slapen voor de nacht. Dit is gewoon een klein kampje met wat hutjes om in te slapen, wat douches en wc’s, een eetzaal en een teetreeoilbath (theeboomoliebad). Een wat?? Dit is een klein meertje dat erg veel theeboomolie bevat en dat is ook weer goed voor de vochtbalans in de huid. Een heuze dag in de spa en dat voor nopes (nou ja de trip zelf was al erg duur). S’avonds hebben we lekker met zijn alle gebarbequed en behoorlijk wat goedkope wijn naar binnengegooid. Erg gezellig dus. Ook kwam die avond ook nog een echte wilde dingo bij ons op het terras een kijkje nemen. Een wat????? Een dingo is een wilde hond die erg veel op dat eiland leven, best zeldzaam ook. Zie foto’s. De dag erna hebben we nog wat rondgekeken op het eiland. De bus/vrachtwagen bracht ons naar verschillende mooie uitkijken, een oud scheepswrak en nog wat dingen. Leuk om te zien maar niets bijzonders. Om 3 uur stonden we weer op de ferry terug. Al met al een super leuke ervaring en we hadden een gezellige groep. Maar als ik nog eens terug ga dan zorg ik dat ik zelf een jeep heb en dat ik lekker op het eiland ga kamperen...

De volgende dag ben ik om 6 uur s’ochtends in de auto gestapt en ben ik om 6 uur s’avonds eruit gestapt! Na 11 uur rijden (en een klein uur pauze om ff te pissen, moest behoorlijk nodig....) en 888 km verder was ik in Arlie Beach. Dit is een klein gezellig plaatsje ook aan de kust die toegang geeft tot de Whitsunday Islands. Een kleine maar prachtige groep eilanden!! Ben donderdag 2 dec. op een mooie zeilboot gestapt met nog 13 andere en een 3 bemanning. Kapitein Mick en de loopjongens Brandon en Erwin (een nederlander) en wat heb ik gelache met deze lui! Het weer was echt zo slecht!! Alleen maar regen regen en regen en wat wind. Maar het was zo warm dat ik toch gewoon de hele dag in mijn bikini heb rondgelopen. Na een tocht van 2 uur in de stromende regen kwamen we bij het 3e mooiste strand van de wereld, alleen wij hadden regen. Dus het zag er niet zo mooi uit en hebben er niet zo van kunnen genieten. Heb een foto genomen van internet zoals het er bij zon uit ziet en daarna zie je een foto zoals ik het zag.... maar we bleven lachen en hebben onwijs veel plezier gehad!!! Na een goede 2 uur zeilen in eindelijk droog weer kwamen we bij een kleine baai waar we de nacht zouden door brengen. Kom ik na een douche van 1 minuut kom ik erachter dat ik me zwaar verbrand heb. Geen zon gezien vandaag, alleen maar dikke bewolking en toch verbranden... De 2 jongens hadden een heerlijke maaltijd klaar gemaakt (had ze al gevraagd of ze voor mij wilde komen koken, maar het was te koud in Nederland. Kutsmoes natuurlijk). Na deze lekkere maaltijd en weer veel goedkope wijn was het eindelijk helder en konden we de prachtige sterrenhemel zien! Na een lekkere nacht slapen was het weer helaas weer helemaal ongeslagen en lagen we in een heuze storm. Best lekker op een smal benauwd bootje met flinke wind en regen alsof je in de douche staat. We zijn toch maar gaan snorkelen, want nat waren we toch al. Er was niet veel te zien maar we beleven lache!!
Na de middag klaarde het weer op en de weg terug stond ik achter het roer om ons terug te zeilen!! Dat was echt helemaal fantastisch!! Dit was ondanks de regen een heel leuke ervaring, zou het zo weer doen!

Zaterdag weer een lange dag in de auto gehad en ben ik naar Cairns gereden.. Onderweg ben ik nog gestopt bij een kleine dierentuin maar dat was wel een heel leuke ervaring! Veel mooie dieren gezien en vooral de krokodillen waren erg imposant! Vooral als je denkt dat ze hier dus echt in het wild leven. In deze dierentuin mocht je nog eens de dieren vasthouden en ja ja ben zelfs op de foto gegaan met de koala. Ben meestal niet zo sentimenteel maar wat een onwijs lieve beesten zijn dat zag!! Was echt helemaal verkocht! Zondag ben ik nog naar Cape Tribulation geweest. Dit is het noordelijkste puntje van de oostkust waar je nog met een gewone auto kan komen. Daarna kun je alleen nog maar verder met de jeep. Dus vandaar dat hier in Australie zoveel jeeps rondrijden!! Het is een prachtige route ernaar toe langs de kust en door het regenwoud. En wat deze plek zo bijzonder maakt is dat het een van de weinige plekken is waar het regenwoud direct de oceaan raakt, wat een mooi plaatje geeft. Helaas moest ik zondag ook weer mijn auto inleveren. Dat deed ik met pijn in mijn hart. Deze kleine rode duivel had me zoveel plezier, mooie uitzichten, prachtige plekken, ook af en toe wat verdriet en vooral veel vrijheid gegeven!! Heb in totaal in 27 dagen tijd 6630 km gereden en helemaal alleen. Zeker omdat ik nogal wat dagen niet gereden heb en de wegen hier toch wel anders zijn als in Nederland. Hier haal je geen 100 km per uur gemiddeld zeg maar. Best een mooi gemiddelde of niet?

Maandag ben ik eindelijk gaan duiken in de Great Barrier Reef!! Een van de belangrijkste redenen waarom ik naar Australie wilde (ja michel jij bent de belangrijkste reden). Heb er 3 dagen en 2 nachten op een boot ergens op het reef gezeten. Heb er 10 duiken gemaakt en zelfs mijn vervolg cursus gedaan op het basisduiken. Zeg maar net zoals zwemdiploma B. Het was toch wel erg mooi hoor! Ga niet uitgebreid vertellen hoe het eruit ziet, dat kunnen jullie op de foto’s zien die IKZELF gemaakt heb... Gewoon met mijn camera maar dan in een waterdicht omhulsel en sta zelf versteld hoe mooi de foto’s geworden zijn!! Echt een onwijs gave ervaring! Maar na 3 dagen op een boot te hebben geschommeld is het vaste land best ff wennen. Heb nu nog het idee dat ik de hele tijd sta te schommelen..

Zo dat was het wel z’n beetje.. Nog een goede dag en dan ben ik in Thailand. Maar wat een onwijs gave ervaring was Australie!! Ook dit land is een onwijs grote aanrader!! Al heb je hier nooit tijd genoeg! Er is zoveel te doen en te zien dat je echt wel een jaar nodig hebt om alles te zien.. Dus ja zal toch maar een terug moeten komen voor de rest...........
Was bang dat Australie zou tegen vallen na Nieuw Zeeland maar dit land doet zeker niet onder hoor. Het is echt onwijs gezellig met heel veel vriendelijk mensen, het is prachtig, adembenemend, wild en onvoorspelbaar af en toe. Ze zeggen dat het een van de droogste landen van de wereld is maar dat valt wel mee. Heb genoeg regen gezien hoor en dan moet het regen seizoen nog beginnen. Ja wat zal ik hier met veel plezier en met een grote glimlach aan terugdenken zeg!!

Luitjes tot over 2 weken, dan ben ik weer lekker thuis bij mijn familie en vriendjes en vriendinnetjes en in mijn EIGEN paleisje!! Kan niet wachten, maar eerst nog het laaste avontuur in! Dus tot laterzzzzzzz dikke dikke knuffel Sandra

  • 08 December 2010 - 16:37

    Marcel:

    Hoi Sandra!
    Weer een mooi en lang verhaal!
    Ook het duiken ziet er goed uit!
    Wat zul je nog veel verhalen hebben als je straks terug bent.
    Het begint nu wel op te schieten he?!
    Nog bedankt voor je krabbel... ja op naar de 30.. dat begint ook op te schieten.. haha!
    Spreek je snel weer. Geniet er nog van de laatste paar weekjes!!

    Xje doei! Van Marcel

  • 09 December 2010 - 15:55

    Loes:

    Wat een gaaf verhaal en gave foto's.....leuk leuk zeg!!!

    Tot snel weer enne geniet tot de laatste minuut meid!!!

  • 09 December 2010 - 17:42

    Leon En Lieke:

    ha meid mooie fotos wat n avontuur wat zal je schrike als weer trug komt het sneeuwt ijzelt vriest en regent hier. die foto van die 2 kangeroes zijn mooi baby en ballen tot over een paar weken groetjes leon en lieke

  • 11 December 2010 - 12:48

    Ons Mam:

    heel mooi verhaal en mooie fotos
    lekker zonnig daar ,dat is hier wel
    anders
    geniet van het laatste stukje van je reis,en tot over een paar weekjes

  • 13 December 2010 - 13:57

    Michel:

    hey San
    wat een leuk verhaal weer
    hahah ik de belangrijkste wel 1 van de....;)
    vond het ontzettend tof om je weer te zien!!!
    geniet van je laatste weken in lekker warm Thailand en je aankomst in Holland
    grtz van onsX

  • 13 December 2010 - 14:02

    Manon*:

    Hee Sandra,

    Zoals ik het kan lezen heb je een geweldige tijd!
    Ik ben een beetje jaloers op je..
    Mooie foto's, gave avondturen, een ervaring die je nooit meer zal vergeten.
    Nu ben je in Tahiland, en over 10 dagen al weer op naar huis.
    De tijd zal wel ontzettend snel gegaan zijn.
    Hopelijk tot snel, nog veel plezier in Thailand en ik snap dat je er nog niet aan wil denken maar al vast een goede reis terug.

    Liefs Manon

  • 13 December 2010 - 17:14

    Fam. Manders:

    Leuk verhaal weer Sandra,
    Geniet er nog van.
    Groetjes

  • 15 December 2010 - 10:58

    Anke Stip:

    Geniet er nog even flink van !!
    Wederom een leuk verhaal met geweldige foto's...

    Tot snel...
    Xx

  • 20 December 2010 - 08:42

    Yvon Van Der Horst:

    Hey lieverd!

    Geniet nog even een paar daagjes van hopelijk mooi weer! Want hier is het helemaal wit en het is erg koud! Vind het wel weer fijn als je weer terug bent! Kunnen we weer een keer gezellig bij kletsen!

    Doeidoei liefs Yvon
    ps. goede reis terug voor jou!

  • 21 December 2010 - 13:46

    Fleur Van Bakel:

    He Sandra,

    Heb net nog eens je mooie verhalen gelezen en prachtige foto's bewonderd. Zo te horen heb je een fantastische reis gehad, lekker veel gezien en gedaan! Hopelijk heb je de laatste dagen in Thailand nog lekker wat kunnen genieten en ontspannen.
    Ik wens je een hele goede reis terug naar het koude, witte Nederland. Tot snel!

    Liefs,

    Fleur

  • 09 Juni 2015 - 15:34

    Sandra Thijssen :

    Beste Sandra, beste naamgenoot :-)

    Wat toevallig, twee Nederlandse Sandra's met dezelfde achternaam die hun duikcertificaat hebben gehaald bij dezelfde duikschool. Hier ligt echter ook een probleem. Mijn duikbrevet is een tijd terug gestolen, en toen ik op de website van SSI mijn naam en geboortedatum invoerde om een nieuw brevet aan te vragen, kreeg ik mijn brevet uit 2009 te zien maar met een andere foto, plus een explorer brevet, die ik nooit heb gehaald. Na even googlen op "Sandra Thijssen duiken Australie" vond ik jouw blog, en ik denk dat de foto die ik op mijn brevet zie, jouw foto is. Ik gok dus dat SSI ons door elkaar gehaald heeft. Ik heb SSI inmiddels een mail gestuurd. Mijn foto komt blijkbaar niet meer in hun systeem voor, dus ik moet mijn certificaat en logboek doormailen. Misschien is het handig als jij even kijkt of je jouw gegevens terugvind als je je naam en geboorte datum invoert op internet. Voor zover ik nu kan zien, staat jouw explorer brevet gekoppeld aan mijn open water brevet uit september 2009, maar hebben beide brevetten wel jouw foto.

    Groetjes,
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 59085

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 01 Januari 2015

mijn reis op zoek naar...

14 Augustus 2010 - 23 December 2010

Mijn wereldreis

Landen bezocht: