Hier is dan het eerste verhaal vanuit Nieuw Zeelan - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu Hier is dan het eerste verhaal vanuit Nieuw Zeelan - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu

Hier is dan het eerste verhaal vanuit Nieuw Zeelan

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hello hello people from Holland!!

Ja ben helemaal engels nu. Hier ben ik weer met een verhaaltje. Het heeft weer ff geduurd en er waren alweer wat mensen die bijna smeekte naar een verhaal, dus daar ben ik weer…
En dit keer mijn eerste verhaaltje vanuit Nieuw Zeeland. Mijn eerste indruk is WAUW!! Wat een prachtig land met veel ruimte en erg vriendelijke mensen. Heb nu al het gevoel dat ik tijd te kort kom, want ik wil zoveel doen en zien!! Het weer zit alleen op het moment niet echt mee en dat betekend dat ik sommige dingen niet kan doen of ervoor terug moet gaan. Maar ben nog steeds een taaie tante, dus laat me niet snel uit het veld slaan door wat wind en regenbuien.

Zal beginnen bij het begin; ik ben donderdag 23 sept. Vertrokken uit het prachtige, warme Fiji (mis de warmte hier) en aangekomen in Auckland. Daar stond mijn lieve tante Fridy me op te wachten. Het voelde meteen koud en nat aan hier. Dus vlug ingestapt aan de rechterkant van hun tieten auto (het nummerbord is echt TIETEN!! Ons Linda en Edwin kunnen dat bevestigen) en zijn we aan de linkerkant van de weg naar hun huisje gereden. Ze wonen ongeveer 30 minuten rijden ten zuiden van Auckland. Ze wonen daar lekker achteraf in een klein maar erg knus en gezellig huisje. Daar wonen dus tante Fridy, ome Ad, Micheal, Ronald en Monique. Achter hun huis hebben ze echt een ongelofelijk groot stuk land waar ze 250 melkkoeien en nog al wat kalveren enz hebben rondlopen!! Het is echt heel groot en heel erg mooi. En elke dag, om half 6 s’ochtends en half 3 s’middags doen ze de koeien melken. Heb er een leuke tijd gehad met gewoon lekker hollands eten.Heb op zaterdag 25 sept een dag met tante fridy rondgereden. We zijn naar een leuk vuurtorentje geweest met een mooi uitzicht, naar een strand met zwart zand (!) en wat leuke plekken in de buurt. Ben zaterdagavond gezellig op stap geweest met Michael en dat was een erg geslaagde avond. De dag erna zijn we naar een rugby wedstrijd gegaan van Ronald. Rugby is DE nummer 1 sport van Nieuw Zeeland en Ronald speelt er in de eredivisie! Rugby is zijn baan, dus hij doet het best goed zeg maar! Het was voor mij een eerste rugby wedstrijd, maar wat een heerlijke sport is dat om naar te kijken. Dit zijn zwaar gespierde kerels (en geloof me deze kerels zijn GROOT) die met 26 man vechten om een bal, heerlijk!!!!! En ze wonnen ook nog eens dus een erg geslaagde dag. Daarna hebben we zelf gemaakt kroketten, frikandellen en bamiblokken gegeten!! Dit verkopen ze namelijk niet hier, maar deze waren heerlijk! Maandag ben ik een dag met Monique en Jadana (vriendin van Ronald) naar auckland geweest. Erg gezellig dagje; we hebben wat gewinkeld en in een 220 meter hoge uitkijk toren geweest met een prachtig uitzicht. En naar een piercingshop want monique wilde 2 piercings in haar oren. Dus spannend spannend, haha. Ben trouwens ook nog eens 2 keer met de meiden en jongens naar de fitness geweest. Heerlijk heerlijk om weer eens lekker tot aan het gaatje te gaan. Ff dat bloed weer flink door mijn lijf pompen.

Toen werd het dinsdagavond en begon mijn reis alleen. Heb dinsdagavond al een nacht in een hostel geslapen omdat de bus s’ochtends vroeg al vertrok. Ik ben nu aan het reizen met de Kiwi Experience. Dit is een groene bus die door het hele land rijd. Je stapt in en in de bus boek je al je hostel voor de nacht. Dan slaap je s’nachts in hostel met iedereen van de bus. Je ligt dan net zoals in Fiji met soms 4 mensen en soms met 12 mensen op een kamer. In de bus kun ke zelfs al wat activiteiten boeken zoals skydiven, bungyjumpen, kayaken enz.. Dus je hoeft alleen maar te zitten en alles word voor je geregeld. Erg makkelijk dus. De eerste 3 dagen ben ik helemaal naar het noordelijkste puntje gereden naar een plek dat Paihia heet. Daar heb ik de Bay of Islands bekeken, dat zijn 144 prachtige eilanden bij elkaar. Heb er ook The Hole in the Rock bezocht, de foto’s zeggen genoeg. Onderweg naar het meest noordelijkste puntje zijn we 60 km over een strand gereden en onderweg gestopt om te zandboarden. Dat was erg koud, nat en zanderig maar erg gaaf! Eenmaal op het meest noordelijkst puntje was het weer zo slecht dat we totaal niets zagen als alleen de vuurtoren.
Op zaterdag 2 oktober ben ik in Whangarhei gestopt om te gaan duiken. Je hebt hier een eilanden groep die de Poor Knights heet en dit moet een van de 10 beste plaatsen in de wereld zijn om te duiken. Dus dat moest ik wel doen!! Het water was echt mega koud (14 graden), maar met een dik pak aan was het echt ongelofelijk mooi! Zoveel nieuwe dingen gezien onderwater! Duiken is echt geweldig!! Die avond nog op de bus naar Auckland en op stap met Amanda (de meid uit Fiji waar ik mee gereist heb) om haar verjaardag te vieren. We begonnen in een stripclub en de rest van de avond lekker gedronken en lol gehad!

We zijn daarna naar het westen van het noorder eiland gereden naar Mercury bay en onderweg gestopt bij een Mauri bos. Dit zijn bossen met mega oud en onwijs grote en dikke bomen. Heel imposant om te zien!! De volgende stop (we zitten ondertussen op dinsdag 5 okt) was in Rotorua. Mauri mensen zijn eigenlijk de oorspronkelijke bewoners van nieuw zeeland voordat de engelsen hier kwamen en alles overnamen. Deze stad Rotorua word een beetje als de Mauri hoofdstad gezien.. Dus veel culturele dingen te doen. Ik heb zelf een avondshow gedaan. Je komt dan binnen en krijgt een origineel welkomst ceremonie. Daarna ga je een oud dorpje in en leggen de mensen, overigens geheel in originele kledij, uit hoe het er vroeger aan toe ging. Heel interessant hoe zij dingen zagen en deden. Dan is het tijd voor een muzikale show die ze doen. Ook erg mooi om te zien. Daarna showen ze je hoe ze vroeger het eten doen bereiden en dan is het natuurlijk tijd om dat eten te eten. En dat was goed!! Leuke avond gehad. Heb de dag erna een auto gehuurd voor 3 dagen om lekker zelf rond te rijden. Dat was heerlijk, die vrijheid. Lekker zelf naar toe rijden waar ik wil en stoppen waar ik wil. Heb gewoon in de omgeving rondgereden. Wat mooie plekken bekeken en wat leuke wandelingen gedaan. Heerlijk was dat. Afgelopen maandag zijn we naar Waitomo gereden. Een plaatsje met 500 man, een bar en een rugbyveld en dat is het. Maar ze hebben hier de gloeiwormgrotten en die moeten ongelofelijk zijn. Dus ik een dure tour gedaan en het viel me best tegen. Het is niets bijzonders. De grotten zijn heel mooi met de staligtieten en mieten en de miljoenen groen/blauwe wormpjes die aan het plafond van de grot hangen is ook prachtig. Maar niet al dat geld waard.

Ik ben nu in Taupo, een heel mooie plek aan het grootste meer van Nieuw Zeeland. Helaas zit het weer niet echt mee. Het is erg winderig en koud. Wat betekend dat ik een bepaalde wandeling die als 1 van de mooiste van de wereld word beschouwt niet kan doen. En die wil ik echt heel graag meemaken!! Dus ben nu aan het twijfelen of ik verder ga of nog ff wacht tot het weer beter word. Dat horen jullie de volgende keer wel weer. Wat ik wel heb besloten om te stoppen met de kiwi bus experience. Ik ga het zuider eiland met de auto ontdekken. Zoals ik al zei is het allemaal perfect geregeld maar niet mijn ding. Ik mis mijn vrijheid! En de gemiddelde leeftijd van de mensen op de bus is 4 jaar jonger als ik en die willen alleen maar feesten. Ik pas er gewoon niet tussen. Ik wil nieuw zeeland ontdekken en ik heb het gevoel dat ik dat zo te weinig doe…

Zo het is WEER een lang verhaal geworden, maar word gewoon zo enthousiast als ik vertel wat ik allemaal doe! Het is ook zo fantastisch!! Wil jullie eigenlijk nog zoveel meer vertellen, maar dan word het verhaal te lang. Bedankt voor jullie reacties en steun. Jullie zijn de beste!
En tuurlijk mis ik jullie echt wel hoor! Dikke knuffel Sandra

  • 11 Oktober 2010 - 22:42

    Sandra Thijssen:

    hey mensen.
    Ik zie wel dat ik echt nogal wat vergeten ben te vertellen. Zoals dat in Rotorua de aardkorst maar 9 km dik is en dat betekend dat er allerlei warm waterbronnen, spuitende geisers en warme modderbaden te vinden zijn. Maar dit neemt ook een hele vieze eierlucht met zich mee die overal in de stad hangt. Maar goed je went eraan!! En dat ik tijdens de tocht naar the hole in the rock dolfijnen heb gezien wat echt heel gaaf was natuurlijk! En dat stukje van dat konijn haha. Dit zijn echt mega grote konijnen die ze doen scheren! Beetje gemeen zoals ze het doen, want ze spannen ze aan de 4 pootjes op en gaan dan scheren. maar de konijnen vinden het heerlijk. Dus Tom Mennen, misschien wat voor jou???? Dat wilde ik nog ff vertellen. Liefs Sandra

  • 11 Oktober 2010 - 22:44

    Sandra Thijssen:

    oja en nog iets!! heb zelf ook de koeien gemolken!! Jaja het stukje boerin komt naar boven in mij. Vond het echt heel leuk, alleen helemaal onder de stront zitten is niet alles! haha. Heb er helaas geen foto's van!!! houdoe

  • 12 Oktober 2010 - 03:20

    Mark:

    Heey lief,
    Weer een mooie verhaal over al je avonturen, je vermaakt je prima zo te lezen. En weer erg leuke foto's erbij.
    Love you schat.
    X

  • 12 Oktober 2010 - 09:11

    Ons Mam:

    hey meissie
    knap wat je allemaal doet.trek je eigen plan.anders krijg je spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.dus ga ervoor.ik hou van je.

  • 12 Oktober 2010 - 09:12

    Sanne:

    Hey Sandra!

    Echt goed om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Je verhaal is ook zo herkenbaar haha! Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker de Tongariro Crossing doen! Is wel echt een mooie wandeling. Het lezen van je verhaal zorgt wel alleen maar voor meer heimwee naar daar zeg haha. Meid geniet er nog lekker van!

    X Sanne

  • 14 Oktober 2010 - 09:54

    Loes & Johan:

    Hallo Sandra,
    Leuk verhaaltje weer meid! Je vermaakt je goed en trekt je eigen plan, dat is goed want je moet niks missen tijdens je wereldreis. Misschien doe je dit nooit meer en krijg je spijt! Ga lekker verder op vrije voet en geniet vooral van alles wat je mee kan maken en al meegemaakt hebt!! GO FOR IT!!

    Dikke knuffels uit het steeds kouder wordende nederland Loes & Johan

  • 15 Oktober 2010 - 08:37

    Wilmie Mennen:

    hallo? wat super wat je allemaal ziet, geniet ervan? wat een indruk van die konijn. groeten van het groenste dorp van nederland? jan wilmie jan wim mieke tom mennen.

  • 15 Oktober 2010 - 08:55

    Anke Stip:

    Hey Meid !!

    Weer een spannend leuk verhaal om te lezen...
    En de fotos echt heel erg mooi...
    Je geniet dat is wel te lezen en te zien...
    Dat konijn haha super gaaf !!
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal !!

    Have Fun !!
    Cheers xx


  • 16 Oktober 2010 - 14:40

    Helmi Hikspoors:

    sandra geweldig wat je allemaal meemaakt! Je verhaal is nooit te lang, dus je hoeft je niet elke keer te verontschuldigen voor je lange verhaal. Ik denk dat al degene die het lezen er elke keer weer naar uit zien en ervan genieten. Ik in elk geval wel. Ga zo door meid.

  • 22 Oktober 2010 - 11:53

    Jezusje:

    hee zus
    gaaf dat je smste!!!
    echt leuk dat je daar geweest bent ben benieuwd naar je foto's..
    geniet van alles en als je nog eens een tip nodig hebt weet je me te vinden
    liefs linda

  • 27 Oktober 2010 - 18:12

    Leon En Lieke:

    weer n heel verhaal leuk om te lezen veel plezier geniet ervan xx

  • 31 Oktober 2010 - 08:33

    Dianne:

    Oh wauw, je verhalen zijn mooi om te lezen, je vermaakt je zelf wel daar.
    Vanmiddag gaan anouk en ik je vriendje even aan de tand voelen over of hij volgend jaar nog mee gaat op kamp. Houden we hem ook even bezig haha.
    Have fun

  • 01 November 2010 - 08:49

    Wilmie Mennen:

    hallo wat een prachtige land en die natuur de fotos alles super. en die konijn,prachtig groeten en nog nog veel plezier van fam mennen uit de peel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 831
Totaal aantal bezoekers 59093

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 01 Januari 2015

mijn reis op zoek naar...

14 Augustus 2010 - 23 December 2010

Mijn wereldreis

Landen bezocht: