Amazing Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu Amazing Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu

Amazing Australie

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 November 2010 | Australië, Melbourne

Hey hey hey hey hey mates!

Daar ben ik weer! Eindelijk een verhaal uit Australië! Het heeft ff geduurd, maar heb een fantastisch verhaal voor jullie!!!!! Pff heb zoveel te vertellen dat mijn hoofd overloopt van de verhalen. Bereid je maar voor op veel woorden als prachtig, fantastisch, adembenemend, geweldig enz. Want Australië is echt prachtig, fantastisch, adembenemend en geweldig!! Dus ga er rustig voor zitten want het word een lange haal en enjoy the show..

5 november ben ik dus met pijn in mijn hart vertrokken vanuit het prachtige nieuw zeeland. Was zelfs bang dat Australië zou tegen vallen omdat nieuw zeeland zo mooi is. Maar niets is minder waar! Toen ik vertrok vanuit nieuw zeeland was het weer erg slecht, maar eenmaal in Australië kreeg ik de zon en de warmte! Ik werd opgehaald door een goede vriend van me die ik ken van het leger, Michel. Hij is 3 jaar geleden naar Australië vertrokken en ondertussen woont hij in Melbourne en is hij er getrouwd met een heel leuke vrouw Helmina en is hij erg gelukkig! Het was zo leuk om hem weer te zien en bij te kletsen en werd ook ontzettend hartelijk ontvangen. Heb een paar dagen bij hem gelogeerd. We zijn samen lekker wezen uit eten, een dagje rondgewandeld tussen de rotsen ( daar heb ik mijn eerste wilde walibi gezien!(dat is een soort kangaroe)), we zijn een dagje naar Melbourne geweest, samen met zijn vrouw naar de kapper (was hard nodig en ben geknipt door een jongen die liever in de bouw werkt. Haha is dat wat, maar hij deed het best goed!) 2 keer gebarbecued en vooral veel plezier gehad!
Maar woensdag 10 november was het tijd om in mijn gehuurde auto, een rode Hyundai Getz, te stappen en mijn vrijheid en Australië op te zoeken!! Ook hier in Australië moet je links rijden, dus als ik terug kom heb ik ongeveer 13000 km links gereden. Dus stap niet bij mij in de auto als ik weer voor het eerst in Nederland rij, dat zou wel eens heel gevaarlijk kunnen zijn!! Haha De wegen zijn best goed begaanbaar, de ene wat beter als de andere, maar er word hier onwijs veel aan de weggewerkt. Dus er komt verbetering, al is het wel frustrerend af en toe als je de zoveelste wegwerkzaamheden tegen komt(net zoals in Nederland). De afstanden zijn hier onwijs groot, maar de omgeving is prachtig en ik verveel me nooit in de auto! Mijn muziek lekker hard op, zo ga ik swingende de oostkust door!! Vind het zo heerlijk om te rijden, dit is echt DE manier om te reizen!
Mijn eerste stop was het nationaal park De Grampians. Dat was echt prachtig prachtig prachtig!! Een heel groot uitgestrekt gebied met heuvels ( de bergen zijn niet echt hoog hier in Australië) en groen groen groen zover je kunt zien! Zo zien eigenlijk alle nationale parken er hier uit en ze zijn allemaal geweldig! Zo mooi dat je nog zoveel natuur hebt in de wereld waar bijna niets aan gedaan is. Buiten het hostel waar ik die nacht heb geslapen zag ik mijn eerste wilde kangaroe’s! Ze stonden gewoon in de tijd te grazen s’avonds en s’ochtends. Gaaf toch! Heb daar ook een erg gezellige avond gehad met een paar Nederlanders en Duitsers die ik daar ontmoette!

De 2 dagen erna heb ik doorgebracht aan de Great Ocean Road en dat was werkelijk adembenemend! Zoals het al zegt is het een weg langs de kust en die is prachtig! Heb er natuurlijk foto’s van dus beoordeel zelf.. En onderweg naar 1 van de vuurtorens langs the great ocean road kom je door weer een nationaal park en daar kwam ik de Koala’s tegen! Ze zitten gewoon in de bomen langs de kant van de weg te nixen (koala’s slapen 18 uur van de dag, dus meestal zie je ze zo). Ze zaten er echt met tientallen in de bomen! Geweldig!

De dagen erna had ik helaas erg slecht weer. Flinke buien en totaal geen zon alleen maar bewolking. Zat toen in het zuid oosten van Australië (rechts van Melbourne) en heb dat een beetje in een vogelvlucht genomen. Onderweg stopte ik dan vaak ff voor een mooi uitzicht of een mooie wandeling door een van de regenwouden, wat wel heel mooi is! Tot ik woensdag 17 november in Jervis Bay was. Dit heeft lang in het Quines Book of Records gestaan als 1 van de witste stranden en het was er prachtig! Heb die dag weer eens gedoken en daar was ik wel aan toe! Ben echt zo fan van duiken, niets geeft je een groter gevoel van vrijheid dan zweven onder water. Heb die dag dolfijnen, walvissen, haaien, octopussen en onwijs veel prachtige vissen gezien! En tegen de middag kwam dan eindelijk de zon erdoor!!! Na het duiken vlug gedoucht en in de auto naar Sydney! Het was een lange rit met flink zoeken, maar tussen alle drukte vond ik… Jaja Jan van Dijk en aanhang!! Hij was voor 2 weken op vakantie met zijn broertje Leon en nog 2 groot tractors fans. Het was zo leuk hen te zien en heb zo met ze gelachen! We hebben samen gedineerd en daarna nog wat op hun motel kamer gedronken. Super….!!

De dagen erna ben ik in Sydney gaan rond wandelen. Het weer was prachtig met veel zon en ongeveer 22 graden, perfect dus. Het is z’n grote stad, heb denk ik in 3 dagen wel 40 km gelopen (en dat is niet overdreven). Heb het opera huis gezien, de harbour bridge, de Botanic Garden (een prachtige tuin in het midden van de stad), ben naar het Australisch Museum geweest (jaja moet wat aan cultuur doen), ben in z’n hoge toren geweest net als in Toronto en Auckland voor een mooi uitzicht over de stad, ben in de Darlin Harbour geweest (gewoon een haven in de stad). Heb er een echte Aboriginal ontmoet en heb een avondje wat met hem gedronken en veel gekletst wat heel interessant was en gezellig! Ben naar Manly geweest, dit is een wijk van Sydney aan de kust. Het heeft een prachtig strand en er was net en surf wedstrijd gaande. Dus heb er genoten van de zon, de zee, surfers en de surfboys ;-). En op zaterdag avond heb ik met 2 meiden (Claire en Kirsty) uit Engeland afgesproken die ik in Fiji heb ontmoet en enkele keren in Nieuw Zeeland ben tegen gekomen. Dat was echt een onwijs gezellige avond, veel bijgekletst en het nacht leven van Sydney verkent! Super avond! Ik houd eigenlijk niet van grote steden, maar sydney is gaaf! Zo veel te doen en te zien (vooral veel mensen kijken!!!), ja heb het leuk gehad.

De dag daarna was ik gebroken en dat kwam ook omdat ik al 3 nachten in het slechtste hostel had geslapen! Ben die dag naar eerst naar de Jenovas caves gereden. Dit ligt weer een in een prachtig nationaal park en om er te komen moet je echt op de meest smalle berg weggetjes rijden! Dat was best spannend, maar onwijs gaaf natuurlijk! Je hebt er denk ik 10 groten die je kunt bezoeken. Heb er 1 bezocht en dat was prachtig! Ben daarna naar de Blue Mountains gereden. Dit is dus weer z’n adembenemend prachtig nationaal park! Heb hier 2 volle dagen doorgebracht, vond het er heerlijk! Het was een super relaxed hostel waar ik weer helemaal tot rust kwam na de drukte van sydney. Heb er 2 lange wandelingen gemaakt die dagen en dat voelde alsof ik in het sprookjesbos van de Efteling rond liep. Het was er werkelijk magisch mooi! Weer helemaal opgeladen na al het moois ben ik weer terug gereden naar de kust (de blue Mountains ligt ongeveer 2 uur rijden rechts van Sydney, dus het land in). Daar ben ik naar Byron Bay gegaan en dat is een super gave plek! Het was er wel druk want de grote zomervakantie van Australië is al begonnen en alle kindertjes gaan dan hier op vakantie! Dus het was een groot kippenhok met allemaal losgeslagen pubers, best lache dus. Verbleef hier weer in een super gaaf hostel. Je had er teepee’s om te slapen (net zo een als met het meiden weekend, alleen wat luxer en helaas waren deze al vol) en de sfeer was er gewoon heel relaxed. Ben die dag (vrijdag 26 nov.) voor het eerst gaan surfen!!!! Had samen met een andere meid 2 uur lang les van een surfdude. Ben geen natuur talent (zoals je op de foto’s ziet) maar op het eind van de les kon ik wel staan op de surfboard (zoals je ook op de foto’s ziet) en dat schijnt best bijzonder te zijn na 1 les. Dus ben best trots op mezelf… Zou het graag meer willen doen en het echt leren, maar heb daar helaas geen tijd voor. Heb die avond weer een onwijs gezellige avond gehad in Byron Bay. Ontmoette een KEI gezellige Amerikaanse meid en een poolse meid en de volgende ochtend lagen we alle drie met een grote kater op strand in de zon (om ff te steken natuurlijk). De gebruikelijke nasleep na een erg gezellige avond!!

Heb nu mijn eerste rustdag sinds weken!! Omdat ik niet zoveel tijd heb en de afstanden erg groot zijn wil ik elke dag tot het volste gebruiken. Vandaar dat het ook zo lang heeft geduurd met dit verhaal. Maar is het fantastisch of wat??!! Ben waarschijnlijk de helft vergeten te vertellen, maar ja dat komt allemaal wel als ik terug ben. Australië is echt een onwijs gaaf en mooi land!! Helaas begint het einde toch wel dichtbij te komen; nog een kleine maand ben ik weer terug in het koude Nederland… Echt waar, de tijd heeft nog nooit zo snel gegaan in mijn leven!! Nog 2 mooie weken hier met nog van alles moois te zien en te doen! Het is helemaal geweldig, fantastisch, prachtig en adembenemend!!!!!!!!

Dank jullie voor de tijd en jullie interesse. You all are amazing!!! Dikke knuffel Sandra


  • 28 November 2010 - 03:10

    Sandra Thijssen:

    hey hey luitjes

    heb nog wat foto's van het canyonning bij het vorige verhaal gezet. Zo krijg je een idee wat het is. Het is super super vet!!!

  • 28 November 2010 - 09:45

    Lieke:

    Hey meid,

    Super om je gister aan de foon te hebben.. Is ook weer zolang geleden. Haha.
    Wat een mooi verhaal weer en super lachen dat je Jan tegen bent gekomen, wat is de wereld toch klein.
    Geniet nog maar even, je bent zo weer terug. Veel plezier,meis.

    Liefs Lieke&Leon xxx

  • 28 November 2010 - 13:33

    Pascal:

    He bezig bijtje.
    Je bent lekker on the road daar.
    T gaat je goed af zo te zien.
    geniet er nog ff van en sluit het mooi af.

    gr pascal

  • 28 November 2010 - 18:28

    Fam.mennen:

    hallo meid? wat een verhaal wat geweldig prachtig om te lezen? geniet ervan want de tijd gaat snel. ook hier in dit koude kikker land. tot gauw we zien je wel weer in de kerst vakantie groeten uit een groen koud helenaveen. fam mennen

  • 29 November 2010 - 12:05

    Anke Stip:

    Hey Sandra...

    Wat een ontzettend mooi verhaal weer zeg !!
    En die fotos helemaal geweldig !!
    Alleen die foto met dat heerlijke eten...ieeeuwww !!

    Geniet er nog maar flink van de laatste weken en vooral van het mooie weer...
    Krassen krassen hier in Nederland...
    Gister hadden we de sinterklaasmiddag...Was erg gezellig!!
    Maaaaar de cadeaus worden met het jaar slechter haha...Een grote zak potgrond was wel het toppunt!!

    Xx Anke...

  • 29 November 2010 - 13:33

    Helmi Hikspoors:

    Sandra: You Are Amazing!!!!!!!!!

  • 30 November 2010 - 09:33

    Loes:

    Hallo sandra,

    Iedere keer weer leuk om je verhaal te lezen, je maakt er erg leuke dingen mee en is erg indrukwekkend om te lezen. Mijn collega (die de halve wereld al heeft gezien) zegt altijd; de wereld is zo ontzettend mooi! Geniet er daarom maar volop van want het einde van jou wereldreis komt nu inderdaad wel in zicht. Geniet tot het laatste moment en doe vooral alle dingen waar je al zolang van hebt gedroomd want nu kan je die dromen waarmaken en het zal voor jou erg wennen zijn in het koude nederland! We krassen en ruimen sneeuw, tja dat is iets waar je nu nog niet aan denkt maar het is hier dus echt het tegenovergestelde van wat jij daar hebt! Natuurlijk is nederland ook mooi, heerlijk om een stuk door de bossen te wandelen met de hond, die dan zo ontzettend geniet maar het bos is nu wel dor en kil en bij jou is alles mooi groen. Zo heeft ieder land haar eigen trekjes en is het bijzonder! Geniet er nog van meid want nog een maandje??? en dan sta je weer op nederlandse bodem.

    Toedels Loes en het ga je goed meiske

  • 01 December 2010 - 10:38

    Ons Mam:

    hey meissie
    leuk verhaal maak ons er maar gek mee.
    hier is het op moment heeeeel erg koud gevoels tempratuur -15.
    dus geniet er nog maar van, de warmte en de uitzichten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 59088

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 01 Januari 2015

mijn reis op zoek naar...

14 Augustus 2010 - 23 December 2010

Mijn wereldreis

Landen bezocht: