Het eerste verhaal van mijn reis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu Het eerste verhaal van mijn reis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sandra Thijssen - WaarBenJij.nu

Het eerste verhaal van mijn reis

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 Augustus 2010 | Canada, Toronto

Hey hey iedereen,

Daar ben ik dan met het eerste berichtje van mijn reis vanuit het buitenland! Het is echt begonnen en dat besefte ik me ook heel goed toen ik mijn eerste stappen, helemaal alleen, zette op schiphol. En dat was toch best wel ff eng. Mark heeft me weggebracht zaterdag ochtend en dat afscheid viel erg zwaar. Net zoals het afscheid van vrienden en familie. Je zou denken dat ik er ondertussen aan gewend zou moeten zijn, maar helaas. Afscheid is elke keer kut. En dit keer heb ik een eigen huisje om bij te houden, maar daar word heel goed voor gezorgt. Heb daar totaal geen zorgen om. Ook is deze keer totaal anders dan de vorige maanden dat ik weg ging. Toen werd alles voor me geregeld; het eten, de slaapplek, het geld. Nu moet ik echt alles zelf doen en dat is spannend. De weken voor ik ging was het best druk in mijn hoofd; wat moet ik allemaal regelen, is het wel goed geregeld, wat neem ik mee, ben ik iets vergeten?? Maar nu ik hier ben heb ik er een heel rustig gevoel over, HET IS GOED!

Ben dus zaterdagochtend om half 8 gaan vliegen, eerst naar London Heathrow. Dat doe ik omdat het goedkoper is om de wereld rond te vliegen vanaf London. Daar heb ik 6 uurtjes moeten wachten, had helaas ook nog een uur vertraging. Maar om half 2 (London tijd) vloog ik weg, weg uit Europa. De vlucht was comfortable, redelijke zitplekken en goed te eten. Daar aangekomen stond mijn nicht Frances me op te wachten. Bezweet de auto in en naar huis, het huis van tante Annie en ome Jan en hun 4 dochters. Frances, Karin, Marleen (maar die wonen al op zichzelf) en Nicole. Ze wonen 2 uur rijden van Toronto af, echt in the middle of nowhere. Maar eerst nog ff stoppen op een feestje! Ik was ondertussen al 22 uur op, 2 vluchten gehad en het eerste wat ik doe in Canada is bier drinken. Gelukkig is het bier hier niet zo zwaar, net water zeg maar dus het ging er goed in. Was een gezellig feestje van vrienden van een mijn ander nichtje Marleen. Een echt boerenfeest, met 2 grote barbeques, een kampvuur en veel bier en dronken jongens en meiden. Echt veel gelache al. Maar na 25 uur wakker te zijn was het genoeg geweest, ik was op. Dus lekker naar huis en mijn bedje in.

De volgende 2 dagen was ff rustig inkomen. Veel gepraat met mijn familie en de boerderij leren kennen. Zij hebben hier een groot stuk land omheen die ze gebruiken om organische groenten en kruiden te verbouwen en dat is veel werk. Planten, oogsten, groenten schoonmaken, onkruid wieden (ze mogen natuurlijk geen bestrijdingsmiddelen gebruiken) en nog 100 andere dingen. Ze werken hier zo hard en veel uren om hun geld te verdienen. Al deze groenten en kruiden verkopen ze op 4 markten in de week. Maar dat loopt goed, want het is hier tegenwoordig ‘in’ om gezond te eten. Omdat ze dus zoveel groenten hebben hier eet ik echt geweldig goed en super lekker. Krijg hier een geweldige vitamineboost van al de zelfgemaakt soep en groenteschotels enz.. En ondertussen help ik wat mee met opruimen, afwassen en af en toe mee helpen op de boerderij, bijv boontjes plukken… Jaja heb al gezweet hier.

Dinsdag ben ik met Frances in een busje helemaal volgeladen met groentes en kruiden naar een kleine markt in Toronto geweest. Dit was midden in het centrum in een parkje. Klein marktje met 15 kraampjes. Dit het was echt hard werken. We kwamen er om 2 uur aan en om half 3 stonden de eerste mensen al te trappelen om het eten. Dit ging nonstop door tot 7 uur. De mensen bleven maar kopen, echt ongelofelijk! Dus om half 8 zaten we weer in het busje met bijna geen groentes meer. Op naar de Cean Tower, een van de hoogste torens in de wereld (540 meter ofzo). Duur kaartje gekocht en hup met de lift naar boven, naar 340 mtr (helaas waren er geen trappen, had ik heel graag gedaan……). Daar genoten van het mooie uitzicht van Toronto en een mooie zonsondergang. Na een half uur ben je ook wel weer uitgekeken, dus weer naar beneden om een restaurantje te zoeken. Het was ondertussen 9 uur en op een broodje na had ik nog niets gegeten die dag, zo druk was het geweest. Dus met grote honger een lekker restaurant opgezocht. Je hebt hier in Canada heel erg veel fastfood restauranten (vandaar de grote hoeveelheid dikke mensen. Ik heb er ondertussen een paar gezien en dat is echt ongelofelijk zo dik als die zijn), dus een gewoon restaurant was nog niet zo makkelijk gevonden. Na een lekkere diner met een Heineke biertje (sorry, hadden geen Bavaria. En zelfs Heineke is waterig hier) in de auto en naar huis. Om 1 uur knock out in bed.

Ja, dat was het wel tot zover.. Heb nog geen echt grote plannen voor de volgende dagen, dus je leest de volgende keer wel weer wat ik heb meegemaakt. Kan hier helaas geen foto’s plaatsen, dus kijk over een week nog eens naar dit berichtje, dan staan er wel foto’s bij. Het zijn namelijk leuke foto’s.. Niet vergeten!

Mensjes, tot snel dikke knuffel en kus Sandra.

Ps. Linda dank je wel voor de geweldige kaartjes, die gaan me zeker helpen. x

  • 18 Augustus 2010 - 19:15

    Mark:

    Fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt schat. X Mark

  • 18 Augustus 2010 - 19:18

    John Jaspers:

    Hee Nichtje! De eerste dagen dus al flink aan moeten poten....! Geniet ervan, ik blijf je volgen!

    Groetjes John

  • 18 Augustus 2010 - 19:33

    Ton:

    Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat je dit echt ging bijhouden. Ik herinner me dat je niet zo computer minded was. Het is wel een geweldige manier om ons mee te laten kijken met wat je allemaal meemaakt. Niet te eenkennig met de biermerken want het gaat nog wel even duren voor je weer aan een Bavariatje zit. Veel plezier nog en ik ben nu al benieuwd naar de foto's.

    Groetjes

  • 18 Augustus 2010 - 20:19

    Maarten:

    Jo San, klink goed allemaal. Enjoy, over een tijdje wil je alleen nog maar heineken. gr

  • 19 Augustus 2010 - 06:40

    Yvon:

    Hey Sandra!!
    Wat leuk om te lezen hoe je reis is gegaan en dat je je goed vermaakt daar in Canada!! Leuk dat je mee helpt op de boerderij en op de markt!!
    Geniet ervan meid!!

    Doeidoei liefs yvon

  • 19 Augustus 2010 - 08:26

    Ons Mam:

    hey meissie
    fijn om te horen dat je al zo veel gezien en gehoord hebt hoe het bij hun is.zo krijg je er ook een beter beeld bij hoe het daar is.
    leef met de mensen die op je pad komen. en geniet ervan.

  • 19 Augustus 2010 - 16:31

    Jenny:

    Ha meid,

    Dat klinkt al goed en dat voor de eerste dagen!
    Dat gaat nog wat worden..
    Zo zie je maar weer het oefenen in bier drinken is niet voor niets geweest haha.

    Meid geniet er lekker van! Ik ga zeker je verhalen blijven volgen!

    xxx

  • 20 Augustus 2010 - 12:17

    Lieke:

    Hey Hey..

    Super om je eerste verhaal te lezen!! Goed dat je het nu al naar je zin hebt!! Natuurlijk ook mooie foto's. Kben benieuwd naar je volgende verhalen..Genieten hé!!!

    X Liek

  • 20 Augustus 2010 - 21:19

    Marcel:

    Heey Sandra!
    Leuk om je verhalen weer te lezen. Die toren lijkt wel wat op de sky-tower in auckland ;)
    En dat eten ziet er wel echt lekker uit hoor!
    Je vermaakt je daar vast goed.
    Mijn vakantie zit er weer bijna op. Morgen nog wel Decibel en het weer wordt super!
    Geniet ervan en nog bedankt voor je krabbel ;)
    X doei!

  • 21 Augustus 2010 - 06:59

    Roel:

    Wa is dat gezond eten zeg! Krijg er bijna jeuk van! hahaha. Nee, ziet er gezellig uit daar. Ook mooi die zonsondergang daar!

    Niet te hard werken, je moet nog een paar maanden volhouden!

    Groeten Roel

  • 22 Augustus 2010 - 21:10

    Lizzy:

    Leuke foto's en super om de verhalen te lezen, je vermaakt je wel, maar dat moet ook!
    ENJOY!!!

  • 23 Augustus 2010 - 07:36

    Digna:

    Leuk om te lezen hoe de reis je tot nu toe vergaat! Klinkt goed tot aan het Heineken gedeelte ;-).
    Nog heel veel succes de komende tijd en we houden het hier in de gaten wanneer het volgende verhaal weer te lezen is.

    Liefs...

  • 24 Augustus 2010 - 09:25

    Nicole:

    Meid, echt super om te lezen dat je jezelf goed vermaakt! hier in deurne gaat t ook goed. Op jou stekkie wordt goed gepast ;)
    We lezen de volgende verhalen snel weer!

    Geniet er nog van!

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 59074

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 01 Januari 2015

mijn reis op zoek naar...

14 Augustus 2010 - 23 December 2010

Mijn wereldreis

Landen bezocht: